1.06.2010

PLASMATICS vs. HORRORPOPS (Cat fight)



Klasik, nereden bağlayacağım belli olmayan bir yazıya daha hoş geldiniz diyorum. Bu seferki asıl konumuz Horrorpops iken, kafa karıştırıcı ve de bilgilendirici konumuz The Plasmatics ve de onun frontwoman’i Wendy O. Williams.

Wendy, bir punk grubunda söylemeye başlamadan önce tv programlarında kukusundan pinpon topu fırlatan bir kadınken şarkı söylemeye başladığında sahnelerin kraliçesi konumuna gelir. (Aşağıdaki videoda bu anı görebilirsiniz.)

Sahnede kimi zaman üstsüz, kimi zaman bikiniyle, kimi zamanda sadece göğüs uçlarında siyah bantlarla oradan oraya koşturur. Punk rock için biçilmiş kaftandır, kirli ve de müziğine gayet uyumlu bir sesi vardır, eline mikrofonu aldığı anda tam olarak kendini kaybetmektedir. Yine sahnede araba kundaklar, teknolojik aletleri balyozla un ufak eder, işveli bir dişilikle değil gayet doğal şekilde mastürbasyon yapar.

Motörhead’le olan turneleri boyunca Lemmy’yle kuliste tost yemek üzerine mesajlaşırlar. Dahası bunu kimi zaman sahneye de taşırlar. 6 Nisan 1998’de kendini silahla vurur ve 49 yaşında ölür.

Gelelim Horrorpops ve de onun frontwoman’i Patricia’ya. Patricia belki Wendy kadar zayıf bir vücuda sahip değildir ama ondan daha dişidir. Onun kadar çıplak da değildir ama gayet çekicidir. Onun olduğu kadar anarşist de değildir ama en azından Boat To Boat şarkısını yazmıştır.

Horrorpops’tan bahsetmek için öncelikle Nekromantix’ten bahsetmek gerekir. Nekromantix 90’ların başından bu yana aktif olan önemli psychobilly gruplarındandır. Grubun kurucusu Kim Nekroman her psychobilly grubunda olduğu üzere kontrbas çalmakta ayrıca şarkı da söylemektedir. Grup çok güzel albümler yapar ama dedikodulara göre Nekroman’ın bir festivalde tanıştığı Patricia ile biraz daha yavaş, biraz daha kitlesel bir müzik icra etmek üzere kurduğu grup Horrorpops da tahmin ettiği ilgiyi görür.

Nekromantix’in en bilinen özelliği de kullandıkları tabut şeklindeki kontrbastır. Karışıklığa meyil vermemek için en baştan bunu açıklamalıyım ki Horrorpops bir psychobilly grubu değildir. İlla ki bir tanım isterseniz rockabilly ile punk rock karışımı diyebiliriz. Sahneye de dansçı ve de poposu güzel iki kız eklenir. Nekroman’ın tüm o çirkin karizması geri planda kalır, kontrbas ve vokale balıketli abla Patricia geçer. Ki gerçekten etkileyici, güzel bir ses sahiptir kendisi. Ve dinlemesi keyifli ama müzikal anlamda orijinal olmayan üç albüm kaydederler. Tüm arakları bir yana son albüme adını veren Kiss Kiss Kill Kill şarkısının, iki albüm kaydedip dağılan gothic rock grubu Revenge Of Nephthys’in Demonstration albümündeki Senseless şarkısından birebir çalınmış olması, muhtemelen dikkatli kulaklardan kaçmamıştır. Kaçmışsa da aşağıdaki iki linke ardı ardına tıklayın görün.

Genel olarak eğlenceli sözler yazan Horrorpops’un özellikle az önce de bahsettiğim Boat to Boat şarkısından da bahsetmek gerek. 2007 yılında Danimarka’da uzun bir süre basından düşmeyen olaylar olmuştu. Özellikle punkların ikamet ettiği gençlik evi işgal evine dönüşmüştü. 80li yıllarda devletin kendi eliyle verdiği evi, yine devletin ta kendisi yıkmak istemiş insanlar da buna tepki göstermişti. Yüzlerce insan gözaltına alınmış, dünyanın dört bir yanından da bu eyleme destek olmak için Danimarka’ya gidenler olmuştu. Sonuç olarak ev yıkılmış ama ev sahipleri de bir başka yere taşınmışlardı. İşte 2008 yılında çıkan Kiss Kiss Kill Kill albümünün Boat To Boat şarkısında bu evden, yıkım sebebiyle polisle çatışmaya giren gençlerden bahsedilir. Şarkıya güzel bir de klip çekilir. Hatta keşke hep bu şekilde şarkılar yapsalar da hem eğlensek hem eşlik ettiğimiz sözlerden dolayı mutlu olsak diye de düşünülür.

Müzik dünyasının birbirinden alakasız bu iki kadınını bir araya getirerek, fantezi dünyasında ünlüleri kolaj yöntemiyle kafasında birleştirip otuz bir çeken adamlardan pek de farkım kalmadı galiba. Yine de amacım iki harika kadını sizlere tanıtmaktı. Ha bana sorarsanız cat fight durumu olsa kalıbına rağmen Patricia’yı deviren de kesinlikle Wendy olur.

Sonuç olarak müzikal anlamda bir deha beklemeyiniz ama eğlenceyi garanti eden bu iki kadının gruplarına da şöyle bir göz atınız.

Saygılarımla.

5 yorum:

Cellissia dedi ki...

Ben Wendy diyorum :) İkisini birleştirip de karar verdim diyebilirim. Heh, nasıl meşhur olduğunu görünce de çok güldüm doğrusu, şarkıcı olmadan önceki mesleği de iyimiş hani :)

Artemisia Gentileschi dedi ki...

Hahaha kesinlikle öyle. :)

Cellissia dedi ki...

Sen kitap da tanıtıyorsun herhalde köşende, en azından haftanın kitabı diye bir bölüm gördüm incelerken. Öyleyse benim kitabıma da bir yorum yapmalısın. İsmi "Yerçekimsiz" Erdim Bakırcı

Artemisia Gentileschi dedi ki...

O hafta okuduğum ya da geçmişte okuduğum ama o hafta hakkında tuttuğum notlara dönüp baktığım, yani o hafta benim için önemli olan bir kitabı tanıtıyorum. Kitabını ilk fırsatta edinir okurum. Ve gerçekten beğenirsem haftanın kitabı olur, mutlaka hakkında da yorumumu yazarım. :)

Cellissia dedi ki...

ben seni okuyorum, sen de benim kitabımı oku :P
saka bir yana yorumlarını cidden beklerim, kitabı bulamazsan haber et bana, Mersin'deki kitapçılara gelir mi bilmem :( ama nette çok rahat bulabilirsin.
2.kitabım " (Black/Hard) Metal dinlemekten nasıl döndüm? " olsun mu? hee.

Yorum Gönder